Teslovo Cybertruck jde nevyhnutelně do války
„Jsou cool, protože vypadají jako něco z videohry a zobrazují Kadyrova jako svého druhu futuristického válečníka,“ řekl Cancian WIRED v e-mailu. “Jsou k ničemu, protože neposkytují žádnou novou schopnost, snad kromě trochy utajení.”
Cybertruck skutečně není úplně vhodný pro nepřátelská a chaotická prostředí, jako jsou přední linie ruské invaze na Ukrajinu. Za prvé, exoskelet EV se ve skutečnosti skládá z ocelových panelů připevněných ke standardnímu „unibody“ rámu, který je spíše podobný podvozku běžného automobilu než „karosérii na rámu“ u většiny pickupů, jako je Hilux. Tento design, podle na Motor Trend, dělá z prvního vozidla slabší a méně odolné vozidlo. Zadruhé, i když je Cybertruck určitě schopný jízdy v terénu, je stále výrazně těžší než Hilux, což může ztížit ovladatelnost a trakci v nerovném terénu. Zatřetí, zatímco jeho pancíř předpovídá, že nabízí alespoň nějaké dodatečné pokrytí ve srovnání s konvenční technikou na bázi pickupu, neprůstřelnost vozidla Zdá se, že pracuje pouze s podzvukovými náboji jako munice .45 ACP používaná v Testy Tesly a ne všudypřítomné Kulatá podle standardu NATO 5,56 mm nebo řekněme výstřel z pušky ráže .50. (Ačkoli, abych byl spravedlivý, poprodejní balíčky pancéřování pro vozidlo existují.)
Kromě výzev v oblasti designu a inženýrství je zde také kritická záležitost údržby a logistiky, která je mízou jakéhokoli motorizovaného konfliktu. Jak zdůrazňuje Tracy, jedinečná složitost a softwarově pokročilý design Cybertrucku (jako chybějící fyzické spojení mezi volantem a koly) znamená zřetelný nedostatek náhradních dílů a vyšší potenciál pro katastrofické selhání systému, výzvy, které téměř zaručují, že vozidlo není schopno spolehlivě fungovat a zajistit stálou dobu provozuschopnosti – což není nutně ideální pro vojáky, jejichž životy na nich mohou záviset.
„V jednoduchosti je všechno; jednoduchost a dostupnost dílů,“ říká Tracy. „Pokud řídíte složité vozidlo a dojde k nějaké poruše a potřebujete někoho, kdo by to provedl pomocí počítače, jste bezradní, pokud jste uprostřed ničeho. Krása Hiluxu spočívá v tom, že jsou velmi odolné, za prvé, ale lze je opravit jednoduchými nástroji a poměrně všudypřítomnými součástmi. Cybertruck v tomto ohledu opravdu nedává moc smysl.“
„Je skvělé, že je při havárii bezpečný a může dostat kulku,“ dodává. “Ale pokud zlomíte ovládací rameno a nemůžete tu součástku získat, je to docela k ničemu.”
Navíc závislost Cybertrucku na nabíjecích stanicích by podle Cancianu z CSIS „pravděpodobně znemožnila podporu“ flotily ozbrojených vozidel v jakémkoli druhu vleklého konfliktu, jako je ten, který se odehrává na Ukrajině.
“Pochybuji, že v předních liniích jsou garáže nebo mechanici, kteří dokážou opravit tato složitá zařízení, která se tak nepodobají vozidlům na fosilní paliva, na která je region zvyklý,” říká. “Dále pochybuji, že v bitevní oblasti je mnoho dobíjecích stanic.” Na rozdíl od vozidel na fosilní paliva, kde lze palivo v případě potřeby dovézt do vozidla, musí Cybertrucks jet na dobíjecí stanici.“
Jak si Cybertruck skutečně povede v bojové situaci, se teprve uvidí. Ale pokud to video Kadyrova naznačuje, je jen otázkou času, kdy ozbrojený Cybertrucks přejde z Senzace na YouTube na osvědčenou, bitvou prověřenou techniku.