Beta Technologies unveils first passenger carrying electric aircraft

Společnost Beta Technologies představila první elektrické letadlo přepravující cestující


Společnost Beta Technologies v pondělí představila další elektrické letadlo ve své řadě – verzi svých vozidel ALIA s vertikálním vzletem a přistáním a pevnými křídly pro přepravu cestujících.

Elektrická vozidla pro vertikální vzlet a přistání (eVTOL) se nespoléhají na dráhu, zatímco letadla s pevnými křídly ano.

Startup se sídlem ve Vermontu, který má zvednutý více než 860 milionů dolarů ve vlastním kapitálu od velkých hitterů, jako je The Climate Pledge od Amazonu, sleduje elektrické letectví trochu jinak a diskrétněji než ostatní v tomto odvětví. Na rozdíl od konkurentů Práce v letectví a Archer AviationBeta nechce provozovat vlastní síť městských aerotaxi. Beta se spíše umístila jako OEM, který bude prodávat letadla a řešení nabíjení mnoha zákazníkům.

Beta si zatím zajistila zákazníky napříč obranadoručování nákladu a lékařská logistika – jako United Therapeutics, UPS, Air New Zealand a US Air Force – s plánem uvedení na tyto trhy do roku 2025. Zákazníci jako Archer spoléhají na dobíjecí síť Beta, která se skládá z 34 aktivních míst , s více než 50 rozpracovanými weby.

“Létající pasažéři byli vždy součástí plánu,” řekl Kyle Clark, zakladatel a generální ředitel společnosti Beta, pro TechCrunch. „Všechno v letadle jsme navrhli z hlediska bezpečnosti a prostorové konfigurace tak, aby vyhovovaly cestujícím. Jen dávalo větší smysl, z hlediska certifikace a získávání zákazníků, zaměřit se nejprve na lékařskou péči a náklad a poté přejít na cestující,“ dodal.

Beta ještě nepostavila kompletní prototyp pro přepravu cestujících, ale koncept spoléhá na stejný design a inženýrství jako stávající modely Beta. Clark říká, že to vytváří efektivní cestu k certifikaci, výrobě a komercializaci.

Největší pozoruhodné rozdíly jsou v tom, že varianta pro cestující má více oken, takže se lidé mohou dívat ven, a interiér nabízí pět sedadel plus kabinu pro pilota, zavazadlový prostor a „některé doplňky pro lidi vzadu, aby se cítili pohodlně“, jako např. vypínače světel a ovládání ventilace, podle Clarka.

BETA Transition Sky View
Poděkování za obrázky: Beta Technologies

Všechny verze budou schopny unést kolem 1400 liber a v některých případech již jsou. Letadlo Beta již testovalo mise pro přepravu nákladu pro armádu a Clark říká, že start má více letových hodin než kterákoli jiná společnost v oboru.

„Tvrdím, že budeme mít desítky, ne-li stovky nákladních letadel létajících s desítkami tisíc letových hodin, které vytvoří to nejdůležitější v letectví, což je důvěra v bezpečnost produktu, než začneme létat s pasažéry,“ řekl Clark.

„Věřím, že díky této strategii budeme skutečně létat cestujícími dříve než kdokoli jiný, a to díky důvěře, kterou jsme si vybudovali, a regulační cestě, kterou jsme si zvolili, abychom se dostali přes tyto branky rychleji.“

Clark odhaduje, že letounům Bety chybí certifikace Federal Aviation Administration (FAA) za 13 až 14 měsíců. Dnes si Beta zajistila „lístek na průzkum trhu“, který startupu umožňuje létat s potenciálními zákazníky, aby jejich piloti mohli letoun otestovat a zhodnotit.

A tato strategie již pomohla zajistit zákazníky v aréně pro cestující. Letecký startup Blade na vyžádání, který dnes pomáhá bohaté knižní vrtulníky nebo hydroplány, aby porazily provoz, zadaly v roce 2021 svou finančně zajištěnou objednávku až na 20 eVTOL společnosti Beta. Mezi další zákazníky patří letecká společnost LCI, která bude používat letadla společnosti Beta k přepravě hostů do hotelů Aria v Řecku, a společnost Helijet, která zadala pevná objednávka na čtyři eVTOL s možností koupit další čtyři pro nákladní a osobní mise.

Beta se připravuje na vyřízení těchto a dalších objednávek v příštích několika letech. Společnost postavila svůj první letoun v prototypovém zařízení, ale v lednu Beta otevřela dveře do svého výrobního závodu v South Burlington. Clark řekl, že FAA bedlivě dohlíží na výrobu, což znamená, že „není to raketově rychlé“, ale očekává, že zařízení vyrobí během příštího roku a půl stovky letadel. Za čtyři roky Clark očekává, že zařízení dosáhne maximální kapacity 300 letadel ročně.

Clark je nejvíce nadšený z budoucnosti, ve které může elektrické letectví výrazně snížit náklady na regionální lety a umožnit lidem, kteří běžně musí jet dvě až tři hodiny, aby se dostali na komerční letiště, aby se tam dostali během několika minut, aniž by museli vydělat peníze.

Poznamenal, že krátké regionální lety jsou dnes tak drahé, protože palivo do proudových motorů je drahé a stejně tak jsou drahé i opakované náklady na údržbu samotných proudových motorů.

„Když přejdete z turbínového nebo proudového letadla na elektrické letadlo, můžete efektivně snížit náklady na přepravu,“ řekl Clark. “To otevírá asi 10krát více trhů pro přepravu lidí.”

Oprava: Předchozí verze tohoto článku uváděla, že Beta má aktivních 20 zpoplatňovacích webů na základě starého čísla, které společnost poskytla společnosti TechCrunch.



Source link

Podobné příspěvky