Prodejci automobilů obnovují svůj odpor k mandátům pro elektromobily

Prodejci automobilů obnovují svůj odpor k mandátům pro elektromobily


Silueta muže s kravatou tlačí kulaté kolo do kopce, kolem něj prochází osvětlený světelný šroub

Aurich Lawson | Getty Images

Skupina více než 5 000 prodejců automobilů zveřejnila své obavy z nedostatečné poptávky po elektrických vozidlech. Na začátku tohoto roku skupina lobbovala v Bílém domě voda dolů blížící se federální předpisy pro úsporu paliva, které by od výrobců automobilů vyžadovaly prodat mnohem více EV. Nyní bijí na poplach kvůli nadcházejícím mandátům pro elektromobily, zejména v takzvaných státech s nulovými emisemi.

Státy ZEV – Kalifornie, Connecticut, Colorado, Delaware, Maine, Maryland, Massachusetts, Minnesota, Nevada, New Jersey, New York, Pensylvánie, Oregon, Rhode Island, Vermont, Virginie, Washington a District of Columbia – všechny následují emisní normy stanovené California Air Resources Board, které vyžadují, aby do roku 2035 bylo 100 procent všech nových automobilů a lehkých nákladních vozidel vozidly s nulovými emisemi (což zahrnuje plug-in hybridní elektromobily i elektromobily na baterie).

To vstoupí v platnost počínaje modelovým rokem 2026 (tj. v polovině příštího kalendářního roku) a bude vyžadovat, aby třetina všech nových vozidel byla BEV, tvrdí autoři. Ale podle prodejců není dostatečná poptávka zákazníků po elektrifikovaných vozidlech, aby si tato auta mohli koupit. Ještě horší je, že by to zdražilo auta s benzínovým pohonem.

“Toto je de facto mandát, protože dealerstvím bude přiděleno méně vozidel se spalovacím motorem a hybridním pohonem a kvůli nedostatku prodejů BEV výsledek vytvoří nadměrnou poptávku, která zvýší ceny pro zákazníky,” napsala skupina v prohlášení.

Prodeje EV rostou v roce 2024 pomaleji než 50procentní růst, kterého jsme byli svědky v roce 2023 (tomuto spisovateli se zdá hyperbolické nazývat 12,5procentní růst „flatlining“).

Mnoho prodejců se týká nedostatku znalostí o EV mezi jejich zákazníky. The otevřený dopis stěžuje si, že zákazníci nevědí, kde nabíjet a jak dlouho to trvá, jak dlouho vydrží baterie a jak jsou drahé, a že v zimě ztrácí dojezd. Na obranu těch, kdo kupují auta, by se místo, kde se prodávají auta, včetně těch elektrických, jistě jevilo jako samozřejmé místo, kde si tyto otázky klást – opět alespoň tomuto spisovateli.



Source link

Podobné příspěvky